söndag 17 mars 2013

Titt-ut-kort

Jag lyckades ta bort detta inlägg. Jag vet inte hur det gick till - men lyckades gjorde jag i alla fall...
Då jag använder min blogg som inspiration men även dokumentation väljer jag att skriva om detta inlägg och publicera det igen.

Min kusin fyllde 16 år  och jag fick i uppdrag att göra ett gratulationskort åt honom. Vi lade ihop till en peng som han kan använda sig av att köpa fler verktyg till sin verktygslåda.
Valde att testa en för mig ny vikning - titt-ut-kort  (peek-a-boo-card). Det blev ett uppskattat kort!
 I fönstret syns gratulationen (glittriga silver bokstäver för att ta upp det glittriga i pappret) 
 På den utstansade biten fäste jag olika dekorationer.
Sågen och skiftnyckeln representerar verktygen han kan köpa, klockan för att tiden går så fort (redan 16 år?!), bandet med mått kan vara ett måttband eller så kan det stå för hans ståtliga längd (har verkligen vuxit i taket!). Blommorna blev mest för lite utfyllnad.
Jag gjorde en liten tag med en hälsning som jag stoppade ner tillsammans med pengen (sistnämnda inte med vid fototillfället).
 När man öppnar upp kortet kommer det fram ett annat motiv i fönstret.
 Ta-da!
Ett nytt motiv!
Valde att hålla det väldigt enkelt på insidan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar