söndag 13 januari 2013

Det här med gratulationer i år...

Hoppas ni haft en bra helg.
Här har vi kommit igång med vardagen. Nu i helgen har julen och granen dansat ut och efter följde både dammsugare och moppen för att se till att den inte vände i dörren!! När man ändå var igång så kunde man ju lika bra även tvätta. Dock valde utetemperaturen att falla så plötsligt blev det vitt på marken igen?!
Söndagen började med att jag stressade iväg (en timme för tidigt) till badet för att genomgå den årliga HRL-kursen. Vart eftermiddagen tagit vägen vet jag inte riktigt, men något pyssel och/eller planering av sonens två kalas nästa helg har det inte blivit av...

I år ska man nolla i siffran som anger hur gammal man är.
Det är en hel del av vännerna som gör det samma så det blir en del gratulationskort att skicka. Först ut i år är en vän från när jag pluggade och bodde på korridor. lagom till trettonafton hoppas jag att detta kort landade i hennes brevlåda.
Tankarna var helt andra när jag började, men det slutade med ett Tucked Label card i brunt och blått med den underbara varelse från tillsammans med en hel del blommor (med glitterlim på förstås...) och på "flärpen" som man viker över, födelsedagsstämpeln från PaperMaze.
När jag hade gjort detta kort kände jag direkt att det var så här jag skulle göra sonens kalasinbjudan till släkten! Så jag liftade mig själv lite eller blev inspirerad av mitt eget alster...
Hur hans inbjudningar blev återkommer jag till.

PS Har haft svårigheter med att ladda upp bilder i bloggen hela helgen.
Nu tröttnade jag på att det inte fungerade och har trixat med både mobil och ipad för att få ihop detta inlägg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar