lördag 15 december 2012

Tutorial Diagonalvikningskort version 2

Jag har visat en vikningsvariant på detta diagonalvikningskort. När jag satt och vände och vek, kom jag på att man även kan göra kortet stående, med lite omvikning...
Är inte helt nöjd med själva kortet, men det är vikningen jag vill visa.

Tänkte jag skulle visa er hur jag gör då.
1. 
Utgår frånett dubbelsidigt mönstrat pappret: 12" x 4 1/2" (30,5 x 12,5 cm)
2.
Biga diagonalen.
Här bigar jag från vänster nedankant till höger ovankant.
3.
Vik i bigningen.
vrider det lite till rätta...
4.
Vik igen, så att de hörnen som är längst ifrån varandra möts.
5. 
vik upp/ut pappret igen
6.
Vik ni i den vikningen som är på mitten av pappret
rotera pappret
7.
Vik nu i andra vikningen - vi får ett stående kort!!
Med lite dekorationer och ett stämplatmotiv samt ett band blir det så här:


Idag regnar det här, snön blir ett blaskande sörja.
Jag skulle kanske ta tag i det här med julkorten i helgen? Ska bara...

3 kommentarer:

  1. Nästan ännu finare på den här ledden! Eller... ombyte förnöjer!

    Ha en fin helg och tänd det tredje ljuset!

    SvaraRadera
  2. Så jättefint! Detta skall jag prova senare idag.

    SvaraRadera
  3. Åh, så fint det blev stående, det gillade jag!!
    Skall återkomma och spana in din tut och pröva under ledigheten.
    Jag tycker kortet blev fint!!!
    kram Iffa

    SvaraRadera