fredag 21 december 2012

Julklappsförpacknings tutorial

Jag har i tidigare inlägg nämnt och visat denna förpackning som jag gjorde till vår julavslutning med gåvor i...
Tänkte att så här i bråskande tider inför jul kanske någon kan vara behjälpt av någon trevlig förpackning att ge bort något i. Därför tänkte jag att jag skulle visa hur jag har gjort.
1.
Jag utgår från ett cardstock i storlek 28 x 21 cm
2.
Längs med långsidan bigar jag på 4 cm, 12 cm, 16 cm samt 24 cm
3.
Längs med kortsidan bigar jag på 6 cm samt 18 cm.
4.
Jag klipper upp bigningarna från långsidorna till bigningen som korsar från kortsidan.
Rektanglarna som blir i höger hörn (uppe och nere) klipper jag bort helt.
Det kommer då se ut så här:
5.
Jag punchar ut två cirklar i de två övre största rektanglarna.
Detta kommer att bli handtagen på asken.
6.
Har har jag limmat på papper som jag vill förstärka hantagen med, samt stansat ut cirklarna, igen.
Dekorerad och färdig!
Isbjörnarna är ena sidan av det mönsterpapper som är underst. Valde att sätta dem på 3D-kuddar för att få lite mer effekt. Det syns dock inte så bra här på bilden.
SKulle egentligen göra färdigt mina julkort igår (snacka om sista minuten!!). Det blev inte så då jag hade lite julgåvor som jag skulle fixa till till några av barnens skol-personal som skulle lämnas idag, så de prioriterades... (återkommer och visar vad det blev av det).
Ska försöka göra ett nytt försök idag med att få färdigt de där julkorten!

1 kommentar:

  1. Underbart att höra ....att det finns fler som gör mycket i sista minuten!!

    Önskar dig en riktigt God Jul
    Tack för alla fina tut´s du hjälper oss andra med
    Kram Inga

    SvaraRadera