söndag 16 december 2012

Hängande "julelyckta"

Jag har gjort en "julelykta" som jag har i ett det mindre köksfönstret vi har här hemma.
Jag utgick från en mall som fanns med i en "Magnolia"-tidning.
Så här blev den:
Den var lite svår att fotografera på plats i fönstret, så jag tog några bilder på den för att visa lite mer tydligt hur den ser ut.
Och på plats i dagsljus
Utgick från ett grönt cardstock som jag sedan klädde lite med ett av Reprints julpapper. Granarna som jag böjt till lite har jag klippt ut från samma papper. De hamnade på motsatta hörn på lycktan. Lite pappersblommor i vitt och brunt hamnade på de andra två hörnen - också motsatta hörn till varandra. 
Jag var inte helt nöjd med resultatet - då stansade jag ut lite blad/grenar i grön cardstock och la lite glitterlim på dem för att få en liten snöig effekt. Glitterlim bliv det även på blommorna och sedan längs med kanterna.
När det väl var klart och på plats, hade jag i lite trassel som jag sedan kunda sätta/ställa det elektriska värmeljuset i...
Papper, blommor och glitterlim kommer från


3 kommentarer:

  1. Här får jag alltid tips på saker jag inte ens visste att det var möjligt att skapa i papper! Så läcker den där lyktan är!
    Får passa på att skicka med en stor kram till både dig och alla go'a Gamma-kollegor. Ha en riktigt fin jul!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Superfin! Vad fiffig du är! :)

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt fin lyckta du har gjort Lotta jag gillar den jättemycket
    Så roligt att ha den i köksfönstret så man kan titta på den varje dag. Tänk vad man kan skapa i papper och du är så duktig
    Kram Mona

    SvaraRadera