måndag 12 november 2012

Pås-kort

Här är ytterligare ett alster, där jag blev väldigt nöjd med själva alstert, men fotografierna är under all kritik!!
Jag har nämnt tidigare här i bloggen att jag hade en kollega som fick en stroke i början av terminen.
Av en annan kollega fick jag förfrågan om jag inte kunde göra ett kort från henne. De de båda är (var) väldigt kreativa och håller/höll på mycket med textilieroch sömnad valde jag detta som tema på påskortet som jag gjorde.
Sydde fast papper, använde spets, band som bl.a. håller ihop kortet är som ett måttband. Valde passande chalms.
Närbilder på blommorna som fått glitterlim på sig.
 Alla mönsterpapper är rivna/skrapade längs sidorna, chalkade och sedan har jag sytt på det på det enfärgade pappret och till sist limmat på det på påsen. Fjärilen valde jag bara för att jag gillar fjärilar samt för attt det behövdes något där den hamnade...
Närbilder på sidorna
 Med hälsningskortet utdraget. Här valde jag att man på baksidan av kortet kunde skriva sin hälsning. Detta för att låta motivet vara "rent".
 Baksidan av kortet.
Spetsen har jag ärvt av min mormor. Det är en spets som hon gjort en gång i tiden.
Blommor, band, hängen (saxen och symaskinen), glitter lim, liten tag samt det gröna pappret (fram och baksida) kommer från

1 kommentar:

  1. Oj va fint! Fantastisk spets och underbart att få skicka vidare saker med sådan känsla. Hoppas kollegan kryar på sig!

    SvaraRadera