lördag 10 november 2012

Ibland tycker jag det är svårt att fotografera mina alster - det kommer inte riktigt till sin rätt. Dels beror det på att jag får fotografera vid sen tidpunkt på dygnet (gillar att utnyttja dagsljuset och vid denna tiden försvinner det rätt så snabbt), sen är jag ju bara en amatörfotograf...
Här är i alla fall ett av två alster som jag tycker jag har misslyckats med när det gäller fotograferingen och dokumentationen. Jag vill gärna kunna gå tillbaka och få inspiration av färger som jag använt i tidigare alster och då kommer det inte riktigt till sin rätt....

Det är en kollega som gick och fyllde 60 år för ett tag sedan (fösta halvan av oktober). Hittade ett papper som jag verkligen gillade och som jag tyckte passade henne. Det blev ett kort med Tesa-vikning.
 Baksidan på ett sådant kort - visar det mönstrade papprets andra sida.
(Som jag tycker blev det bästa kortet med avseende på färgerna - detta stämmer bäst överens med verkligheten)
 Man lyfter ut kortet som sitter i och håller vikningen på plats
 och veklar upp vikningen - här brukar jag skriva hälsningen/gratulationen...
 En närbild på motivet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar