tisdag 28 augusti 2012

Tutorial på Rocking-card

Tack alla som ville vara med i min utmaning. Kag ska försöka få till en dragning ikväll om vi hinner... Först jobbedag och sedan ska vi ut och äta hela familjen. Mannen och jag har vår dag idag som dottern säger! 
Det äenigare av dem som hakat på utmaningen som valt att hänvisa till någon av mina tutorials/beskrivningar. Kul att de uppskattass. Därför slår vi till med en till beskrivning till idag. Denna gång blir det på detta Rocking-card:
1. Börja med två cirklar, olika stora. Min stora i svart cardstock har den diameter på 6". Den i mönsterpapper 5 1/2".
2. Vik båda cirklarna på mitten.
3. Då limar vi ihop cirklarna. 
Viker cardstocken på mitten (den större cirkeln) och limmar på mönsterpappret (den mindre cirkeln).
När jag fäster mönsterpappret, tar jag en sida först och får den på plats. Jag tar hjälp av vikningen som är gjord för att få den på rätt plats.
och sedan trycker jag till även den andra sidan, när kortet är vikt!
4. Sedan klipper/skär jag till det som ska bli fliken/hälsningen som jag ska ha på mitt kort.
Väljer att runda till kanterna på det som ska bli flärpen somgår att öppna.
Viker pappret på mitten när jag ska stans även hörnen där pappret stter ihop.
5. Limmar på lite extra papper och så fram med ett band.
6. Så limmas det på kortet och lite andra dekorationer....
FÄRDIGT!
(Lite glitterlim på blommorna...)
Med stämplarna inne i hälsningsdelen
Baksidan - ser nästan ut som en inspiration från 50-talets kjolar och klänningar....

5 kommentarer:

  1. men så kul , har faktiskt själv gjort ett liknande kort men en annan vikning himla kul med nya ideer av 'samma' kort, ditt blev superfint faktiskt som en klänning , som sagt kul och fint
    ha en bra dag
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Kanon, jag gjorde en liknande variant på helgens pysselträff i Alingsås.. Ett kort som kommer visas i mitten på september. Ha det bäst!
    Kram Tesa

    SvaraRadera
  3. Men vilket fint!! Måste jag prova snart!! Tack för dina fina tutorials du delar med dig!!

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  4. Så fint kort! Det här måste jag prova! kram Lotta

    SvaraRadera
  5. tack för tipset! Ska prova detta kort:)

    SvaraRadera