fredag 31 augusti 2012

Borta bra, men hemma bäst...

Har gjort ett litet hus-kort till en av mammorna i den senaste mammagruppen. Detta kort är tänkt som ett "grattis till det nya hemmet"-kort, då de köpte nytt hus och flyttade i sommar.
Valde att göra det som ett hus som går att öppna med hälsningen på insidan. Använde ett mönsterpapper till huset, ett svart cardstock till tak och vitt cardstock till fönster. Lite gräs med blommor för att pigga upp det och i fönsterna sitter barn och tittar ut (Reprints papper som jag klippt och klistrat med).
 Insidan
 Baksidan
Hoppas ni får en skön helg där ute!
Nu har jag precis påbörjat helgen i alla fall!! Hoppas jag kan få till lite pysseltid - har en del att göra på den fronten som jag ligger efter med.

5 kommentarer:

  1. Så himla fint. Verkligen kanon. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  2. Superfint.. Så rolig ide att göra kortet i form av ett hus.
    Ha en trevlig helg!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Vilket gulligt hus =)
    jag gjorde ju ett pepparkakshus i julas, det är så kul med olika former!

    Hoppas du får till lite scraptid i helgen då =)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så mysigt litet hus och fina papper du valt till det , barnen som tittar ut är ju bara bäst Ha en bra helg
    Kram Mona

    SvaraRadera
  5. Nemen åh så kärt =) Nu får du göra en tutorial - eller iaf en mall på den ;)

    SvaraRadera