fredag 25 maj 2012

Vikprojekt på avslutning

Igår var det pysselträff - avslutning för denna termin! (Jag har tyvärr inte haft möjlighet att vara med på så många av träffarna i år.) Det var högt i taket, mycket snack , glada skratt och så bjöds det på smörgåstårta då det var avslutning. Min namne -  L8 och jag håller lite i dessa träffar (mest L8) bestämde att vi skulle hålla i varsitt vikprojekt. L8 hade valt "Two pocket treat holder". Här är min variant av detta vikprojekt. Blomman mitt på, är en Lolli-pop-blomma som jag gjorde i samma papper (en beskrivning hittar du här ).
 Detaljbilder
 Tagen som jag har i på framsidan. Jag valde att bara ha en liten stämpel på framsidan och har gjort det möjligt att skriva lite på baksidan av samma tag istället. Detta då jag ville ha så mycket att mönsterpappret som möjligt synligt!

Själv påminde jag om hur man gör just Lolli-pop-blomman, sedan hade jag min vikning som jag visade - Swing-card. Jag återkommer med en beskrivning även här i bloggen.
Nu ska dottern och jag pyssla lite innan det är dax att laga lite mat inför fredagsmyset!!

1 kommentar:

  1. Vad fint kort! Härliga sommarfärger! Måste prova din fina beskrivning av lollipop blomma :-)

    Ha en härlig helg!

    Kram

    SvaraRadera