söndag 6 maj 2012

Om jag blev klar?

Jodå - det tog lite tid, men klar blev jag med konfirmaitonskortet till kusinen (och gudsonen). Han hade fått i uppdrag att fundera ut en present som var lämplig att få dagen till ära. Pengar var inte ok.
Efter att han Funderat ett tag fick jag besked - han önskade sig ett fat från Kosta Boda av Ludvig Löfgren som heter Tatoo. cvasen önskade han sig av sina föräldrar. Vi valde att lägga ihop och tyckte att då kunde han även få den lilla skålen i samma serie.


När jag skulle göra kortet hade jag deras design i bakhuvudet.  Jag fick för mig att testa en ny variant av kort - kuvertkort. Något jag spanat på ett tag, men det har inte blivit av att jag testat det innan.Ville använda samma färgkombinatin, så det blev i vitt, svart och lite rött. En ros, för det är roser i mönstret. Jag gjorde mitt eget kors och satte rosen på mitten, datumet fick också vara med och sedan ingen mer text utan bara vem det var från. Själva kortet som kommer fram är i hårdplast med mönster (inköpt för ett par år sedan, men inte använt då jag inte tyckte att det kommer till sin rätt, förrän nu!). Korset sitter fast på kortet, men är fäst på 3D-kuddar och finns redan på kuvertet, där inte själva kortet syns. Konstigt beskrivit... Jaja, titta på bilderna så blir det kanske lättare att förstå:

Korset hänger alltså med kortet, men syns från början på kuvertet...
Visst är det häftigt!!

11 kommentarer:

  1. Jättesnyggt kort! Väldigt stilrent och passar perfekt ihop med skålarna. Ett sånt där kuvertkort är jag också sugen på att testa.

    SvaraRadera
  2. Jag säger som han i brödreklamen - häftigt....

    Och kortet är av plast?? Man kanske skulle ta och testa nånting sånt till mors dag? =) ... Jag är iofs rätt mkt för en massa plock-pynt...

    Jag kan ev. ordna sån där plast man har när man plastar in papper och kör igenom en manick -funkar sån plast månne? Det kan man väl nog köra genom skrivaren också...?

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt!!
    Piffigt att korset syns redan från början, urläckert helt enkelt!

    SvaraRadera
  4. Superfint!!! Den kortmodellen har jag också velat prova.. det ser så galet coolt ut.
    kram!

    SvaraRadera
  5. Åh, så superläckert! Och vackert :)
    Kram mia

    SvaraRadera
  6. Finns det nån tutorial på detta?

    SvaraRadera
  7. Så snyggt o läckert kort! Kan man bara googla på kuvertkort eller har du kanske en länk man kan få? :) /Gunilla

    SvaraRadera
  8. Vilket snyggt och matchande kort...kanon !
    Måste upp på min testalista...

    SvaraRadera