söndag 8 april 2012

Påskakärringarna!!

Barnen ville att jag skulle blogga deras påskalster som de har gjort...
Passar då på att visa bilden på dem från i torsdags när det skulle ut och påska, innan det bar av till Blåkulla. Det var en skön kväll (till skillnad från dessa dagars typiska aprilväder - växelvis snö och sol med blåst, och varm har det inte heller varit!).
Här kommer deras alster. Först ut dotterns kyckling och tupp (tror jag det var?)
Sonen har gjort ett ägg med fjädrar.
Sen frågade dottern mig om vi inte kunde göra korgar, samma som jag hade gjort till fröknarna, för det behövde hon. Jag skar till det, sen pysslade hon en och jag visade på en annan. Dock valde hon STORA dekorationer (återanvändning!!) så det är lite svårt att se hennes korg Det har hunnits med en del trädgårdsarbete, men imorgon/idag påskdagen bär det av på "äventyr", då vi ska på lite olika stopp för lite träffar, med både släkt och vänner.

Sen är det bara en dag kvar av påskledigheten! Imorgon tänkte visa vad jag har med mig till barnens kusiner idag. Helt i fortsatt påskanda! Vi ses väl?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar