tisdag 3 april 2012

Inte som jag tänkt - Te-ask blev ägg-ask!

Det blir inte alltid som jag hade tänkt när jag gör mina alster! Är det någon mer som känner igen sig i det?
Jag hade från början en plan på att göra mig en te-hållare. Medan jag höll på beslöt jag mig för att göra det lite mer påskigt. Till saken hör att då hade jag fått min vinst från Skogstokigas bloggcandy som innehöll en del påskiga stämplar. Naturligtvis ville jag använda dem.
När jag sedan satt och dekorerade beslöt jag mig för att göra det till en ägghållare istället. Framme på bordet låg nämligen ett tomt äggfack och ögonmåttet sa mig att det nog kunde passa att skära ut några fack till hållaren - då skulle ju äggen kunna stå bra i hållaren... Fram med lite sisel för att få det mer ombonat för äggen.
När jag skulle införskaffa mina Kinderägg fanns det Kinderharar i butiken och dottern och sonen tyckte att vi skulle köpa dem och ha med äggen. Det blev lite trångt, så det fick bli två harar som vaktar ägget.
Tyckte det fattades något - fjädrar hör ju påsken till, så när jag letade efter dem hittade jag även de små kycklingarna...
Lite grann från ovan...Närbild på påskkärringen

4 kommentarer:

  1. Vad fint!! Härliga påskfärger!!

    Glad Påsk!

    // Jessica

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev!! Måste påskpyssla lite jag med. Önskar bara att det fanns lite mera tid ibland! Ha en bra dag! Kram kram

    SvaraRadera
  3. Även om den inte vart som du tänkt... Så vart den himla ball! :-)

    SvaraRadera