söndag 20 november 2011

Julförpackningar

Ser runt om mig i olika bloggar att man är i full gång med julkorten - så är inte riktigt fallet här. Jag har dock en idé för julens julkort. Får se hur det blir med det...
Däremot har jag och håller på med en massa andra julprojekt. Bland annat tycker jag det är kul med olika förpackningar av olika slag. Har visar mina mjölkförpackningar och en beskrivning på hur jag har gått till väga (kolla här för beskrivningen och här för mer inspiration).
Här kommer ett juligt tema på mjölkförpackningarna som jag gjort åt Stämpelfabriken . Gjorde det som ett par (en var till Johan och Miia) och en lite hållare/fat för att markera dem som ett par. Valde att göra fönster på dem, så man ser vad det är i (ckoklad). Det är Reprints julpapper jag använt mig av. En lite "God jul"-stämpel som jag stämplat runt om i rött, samt grönt mitt fram och bak på förpackningarna för att bryta av lite i det röda. Ett lite "ruffigare" band för att hålla ihop öppningen och ett juligare band med tomtar ovanför fönstrena.



Närbild på övre delen av förpackningarna. Stämplade så att texten går över från den ena förpackningen till den andra då de står brevid varandra.


Baksidan/baksidorna med alla tomtar - visst är det ett underbart papper.


Den som har vägarna förbi


kan titta närmare på dem live.

3 kommentarer:

  1. Så otroligt läckra och välarbetade ... tufft att du gjort ett litet ställ till dem också ...

    SvaraRadera
  2. Gilla, gilla, gilla!!!
    Särskilt hur du låtit texten följa med över till andra mjölkförpackningen. (även på baksidan) I like!!!
    Kramis

    SvaraRadera
  3. UrTjusiga och så genomtänkt med stämplarna,hållaren. Jätte juligt o vackert.

    SvaraRadera