måndag 19 september 2011

Belysning

Mannen arbetar inom belysningsbranchen, men belysningen här hemma är inte färdig. När det kom på plats i köket, blev det ett lyft.
Vår älsta son som är 2,5 år har varit väldigt bekymrad ett par veckor att vi inte haft ordentligt med belysning i vardagsrum/matrum. Han tycker att det saknas lampor i taket och på väggarna, något som han påpekat flera gånger per dag.
Nu när mannen varit ledig lite har det funnit lite extra tid och ork, så plötsligt kom skenor och lampor upp i vardagsrum/matplats.
Svårt att få till en bra bild. Men detta blev ett lyft och plötsligt såg jag fördelarna med mer belysning, då jag gärna sitter vid matbordet när jag pysslar. ;)
Nu kan jag färglägga vid samma plats som jag har allt det andra när jag väl plockar fram mina pysselsaker...

Men även i trappen upp har belysningen kommit på plats. Sonen är nöjd och ser till att om det inte är tänt, så blir det tänt.




Jodå, sakta men säger pågår renoveringen. Med små steg och olika projekt tar det sin tid. Men det är ok att låta saker få ta tid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar