söndag 24 juli 2011

Veckans matsedel?

Ett bra tix med att komma igång med pysslandet var ju helt klart att låta sakerna vara kvar framme... (inte direkt till mannens förtjusning, då jag tagit större delen av matbordet till mitt förfogande!). Att det varit regn ett par dagar har nog också hjälpt till med att jag fått lite pysslat...

Jag har haft tankar om att jag skulle ha något griffeltavleliknande i köket att skriva veckans matsedel på, för att ha koll på vad vi ska äta samt vad som behövs veckohandlas. Hittills har inget inköp blivit av och jag har inte tagit tag i det utan matsedeln har varit på en bit papper som suttit på kylskålet. Då mannen helst inte vill veta av en massa papper på kylen har detta inte varit den bästa lösningen.
Nu äntligen har jag gjort mig en tavla för veckans meny! Ramen är i ek och för storlek 18x24 cm.
Väldigt enkelt har jag djort det - lite mönstrat men diskret bakgrundspapper, som jag stämplat lite bård runt. Stansat ut bokstäver och limat fast - då blev det så här:
Med kommande veckas matplanering, som skrives på ramens glasskiva, ser det ut så här:

Blev rätt nöjd och även mannen tyckte att dte var en bra idé.

5 kommentarer:

  1. Så Fin och så praktisk.
    Kanske snor idén.
    Kram Vibeke

    SvaraRadera
  2. Vilken kul idé! Blev jättefint.

    SvaraRadera
  3. Jätte smart och snygg. Gör som Vibbe och snor idén. Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Vilken storlek har du på ramen. Kram Vibbe

    SvaraRadera
  5. Oh vilken bra idé!! En sånn ska jag försöka pyssla ihop också.

    Tack för inspiration!!

    SvaraRadera