onsdag 1 juni 2011

Sommarburk

Då var första sommarmånaden igång! Med sol från blå himmel. Framför mig har jag ett par dagar "ledigt" - dvs ett par dagar jag inte behöver åka iväg till jobb, men en del jobb lär det bli ändå (rättning och betyggenomgång bl.a.).
Förra veckan var det vår sista träffen med tjejerna för terminen. Jag fick inte så mycket gjort, men en altrad burk blev det i alla fall. Det var en gammal "Chai-te"-burk som fick ny kostym. Då omkretsen på buken var mer än 30,5 cm, trixade jag till det lite och satte ihop två pappersbitar. Lite stämplat och en utsmyckning i form av en fjäril - det blev en perfekt sommarburk att stoppa ner någon liten gåva i...
Gillade färgkombinationen - färgglatt och lite somrigt.

Lite från sidan


Ha en skön långhelg!

5 kommentarer:

  1. Kanonläckert! Härligt glatt och somrigt ...

    SvaraRadera
  2. vad fin den blev, härliga färger

    SvaraRadera
  3. Otorligt vacker och sommrig burk! :)
    Kram Serafin!

    SvaraRadera
  4. Det var en sommarburk som heter duga!
    Anar att sommarlovet är i antågande, - passa på att vila ut inför höstens "leverans"!
    Stor kram!
    /AKS

    SvaraRadera