onsdag 25 maj 2011

Det var träff...

Igår var det träff med tjejerna igen - sista gången inför sommaren!
Hade jättetrevligt - inte konstigt med ett så härligt gäng!! Tack tjejer!
Fick lite gjort (återkommer med inlägg, när jag har fotograferat), men som vanligt är det mest snack och igår smaskade vi även på lite smörgåstårta!

Annars har jag inte hunnit med så mycket pyssel på sista tiden. Har haft fullt upp med lite annat som MÅSTE göras - rättningspennan går varm bl.a. Det är full fart hela tiden och jag blir så snabbt trött och försöker prioritera lite sömn lite mer än jag gjort på ett tag. Det tar lite på krafterna med trollet som växter i magen...

Jag har dock ett tips inför sommaren som jag gärna skulle vilja dela med mig. Sedan vi flyttade och jag började pendla med buss har jag återupptagit min bokläsning. Det har blivit en del böcker lästa det senaste året (nästan uteslutande deckare..).
Det är dessa böcker ovan som jag skullevilja tipsa om.
Författaren är Mons Kallentoft (kolla gärna in hans hemsida här) och titlarna är i serieordning "Midvinterblod", "Sommardöd", "Höstoffer" och "Vårlik". (Nyheten är "Den femte årstiden" - en jag ännu inte har)
Böckerna handlar om kriminalinspektör Malin Fors vid Linköpingspolisen. Om hur hon och kolleger som Zeke, rotelchef och kommiesarie Sven Sjöman, polischef Karim Akbar, kriminaltekniker Karin Johannison m.fl. ställs inför ruskiga och besynnerliga fall. Om Malins förhållande till tonårsdottern Tove och frånskilda mannen Janne, hennes föräldrarna som flyttat utomlands och älskaren Daniel som även är journalist.

Vanligtvis läster jag nästan uteslutande bara på bussen, men dessa böcker har jag haft svårt att släppa, så när jag har fått lite tid över och orken infunnit sig så försöker jag läsa. Kanske ska skriva viljan, för det är inte alltid jag egentligen orkat, men läst lite i alla fall - vilket slutar med att mannen lägger undan boken efter att jag somnat med den över näsan...

Dessa böcker är mitt tips inför sommarens läsning om ni ännu inte bekantat er med dem!

2 kommentarer:

  1. Kan tro att det är full rulle på jobbet nu, med så kort tid kvar av terminen. Men snart är det sommarlov, och då hoppas jag att du får tid för lite lugn och ro.

    Tack för boktipsen, - jag har faktiskt inte läst Kallentoft, men känner absolut att det är något jag måste göra i sommar.

    Kram till dig!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Ohh jag älskar kallentoft!! Himla bra författare!

    SvaraRadera