onsdag 18 maj 2011

Box in Bag

Det är rätt hektiskt just nu. Ha i alla fall blivit klar med all rättning och bedömning av de nationella proven - phuuuuh!
Har en del rättning och bedömningar kvar att göra. Fastän man vet att det är så här varje vår, blir man lite matt av allt som ska hinnas med, framför allt med de som ska lämna skolan.
Stööre delen av denna veckan är jag själv med barnen, men det är egentligen mest glädje bakom detta - återigen har vi två inkomster i familjen, så det är helt ok att mannen är iväg på mässa denna vecka, även om det kräver en hel del logistik. Det fixar sig med hjälp av mormor och morfar!!

Har hunnit ta mig lite tid att ladda ner lite bilder från kameran på en del alster som varit klara. Har äntligen färdigställt min första Box in bag. Min tanke är att använda den som liten presentask/påse.
Det är en kvadratisk låda/ask som man viker till, som ligger till grund till "väskan", som man sedan bygger vidare på med papper. En beskrivning på denna hittar du http://www.splitcoaststampers.com/resources/tutorials/boxinabag/ .

Lite från sidan

Nu är det dags att jaga in barnen i duschen innan de sak i säng!
Sen hinner man nog rätta lite matteprov.

Ha en skön kväll!

2 kommentarer:

  1. Det låter inte lätt att vara lärare alla gånger. Det få man höra av både familj och vänner som har det yrket. Å snart är jag där. Känns lite skrämmande. Tur att jag har ett års ledighet med bebis framför mig nu innan jag tar sista spurten på utbildningen :)

    Vilken fin och fiffig presentpåse du har gjort! :)

    SvaraRadera