lördag 14 maj 2011

ATC-kort

I torsdags var "gänget" på ytterligare en inspirationskurs på Stämpelfabriken . Somvanligt hade vi himlans kul och när det gäller kurserna som Miia och Johan håller för oss, vill jag inte kalla det något annat, för varje gång får man så mycket inspiration och input.
Denna gång var det ATC-kort som gällde.
Vad? kanske en del av er undrar. ATC står för Artist Trading Card, konstnärliga kort, för oss pysslare en slags bytar- och samlarkort.
Storleken ska vara 2 1/2" x 3 1/2" (6,4 x 8,9 cm). Tanken är att de ska få plats i samlaralbum, därav denna storlek.
Annars är det inte så många begränsningar. Man kan använda sig av olika tekninker, olika material (tror att det är fantasin som sätter begränsningarna...)

ATC-korten kan delas in i:
* unika - görs ett och ett, helt individuella
* edition - ett set med identiska kort
* serie - har samma tema, men är inte likadana.

På baksidan av korten märks de med namn/titel på kortet, årtal/datum, ditt namn samt e-postadress eller annan kontaktinformation.
Är det serier numreras de.

Tänkte visa två av de korten som jag gjorde i torsdags:
Det första med fjärilstema. Textstämpel, stämplat fjärilen med hjälp av två olika färger, Tom Holtz fjäriltejp, liten textram över och lite blommor. Avslutade med lite guldfärgade "prickar", i blommorna och som extra dekoration i två hörn.
Det andra korter gick mina tankar till sommar (sjöhästen och så tyckte jag det såg ut som gräs på den rosa pappersbiten, samt att jag tänkte på solnedgång med färgen. Hoppas det blir en del läsning till sommaren - det för texten representera).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar