torsdag 28 april 2011

Nya bokmärken

Jag försöker läsa lite när jag åker buss till, men framför allt hem från jobb. Det är den tid jag får till att läsa. Det senaste året har jag hunnit med en hel del pocketböcker (för jag läser bara pocketböcker, lagon i storlek och vikt att släpa runt på i väskan...).Fredagen innan påsklovet läste jag ut boken jag höll på med. I helgen när jag skulle plocka fram en nu bok, hittade jag inte mitt bokmärke som följt med ett bra tag nu. Det blev till att göra ett nytt. I all hast blev det faktiskt två stycken.

Jag utgick från ett cardstock i måtten 5-6 cm x 30. Bigade det på mitten.
Innan jag dekorerade det med olika papper, fäste jag magneter, så de ska doljas och inte synas. Tycker att det förra bokmärket var så behändigt, just för att jag hade magneter som håll det på plats i boken och jag tappade inte ut det ur boken så lätt.

SÅ här blev det första bokmärket. I lila med en ängel...


Och det andra bokmärket går i grönt med lite blått inslag och med en textstämpel.

2 kommentarer:

  1. Gissa vilket bokmärke som är min favorit?! Kul att jag kunde hinna lägga ut något före dig nån gång...hahaha ;)
    Detta inlägg påminner mig om att jag fortfarande inte gjort något bokmärke till Sara som hon kan ha till sin läsläxa... hmm - undrar när jag ska hinna det??
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Superfina. Såna måste jag också testa att göra vid tillfälle. Tack för inspirationen :)
    Kram Anna
    annaspysseltajm.blogspot.com

    SvaraRadera