fredag 3 december 2010

Julkortsutmaning hos Magdas #4

Fortsätter visa ytterligare två av julkorten till Magdas utmaning.

Recept #9

Ett ljuskort.Jag valde att göra en egen modell då jag hade två värmeljus modell större, som jag tänkte använda mig av. Det blev i blått med en chipboard-stjärna som färgats med glimmermist (brund och sen guld). Liten stämpel, lite bling coh en tag med matchande band.

Från en annan vinkel, så man ser stämpeln på kanten.
Recept # 10
Glimmermist först i brunt och sedan gult, där jag valde att använda chipbordstjärnor som masker. Dessa återanvändes sedan, dels på detta kort, men även på förra (se ovan). Valde att hoppa över blommorna och bara sätta dit halvpärlor i ena hörnet och lite bling på stjärnan.
Då är det bara 5 kort kvar. och jag har en god förhoppning om att hinna innan den 9 december, då utmaningen avslutas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar