torsdag 30 december 2010

Årets 10 bästa (?) - kort

"Det är den sista dagen , sen börjar allting om": som dottern sa om årets sista dag...
Det är nu man börjar smida planer för kommande år och försöker se tillbaka på det gångna året och reflektera över vad som skett.
För vår del har det gångna året varit mycket kring vårt boende och renoveringen av huset. Jag har kännt en hel del stress och brist på tid, inte bara privat utan även inom arbete denna termin.

När jag tittar tillbaka på årets skapande, så var det väl inte så mycket med det i våras/somras. Har kommit igång här i höst och varit lite mer produktiv.
Har valt ut 10 kort som jag gjort under 2010 som jag gillar skarpt.
Utan inbördes numrering:
1. Gratulationskort till en kollega.
Gillar vikningen (boxkort) och det blev en hel del av denna modell under året.
Glada färger , enkla dekorationer och stilrent.


2. Babykortet som fick över Atlanten
Satt och pysslade en del med detta kort och försökte göra en mall till det för att få det till att fungera som jag ville...
Blev väldigt nöjd med resultatet!
Baksidan
3. Äntligen kavajkort!
I år blev det några kavajkort.
Ett kul kort att göra och mottagarna som fått sådana kort har verkligen uppskattat dem.
Ett killkort!!


4. Hidden -messenge-card
Ytterligare en vikning som jag gillar skarpt.
Enkel att göra och så effektfullt!


5. Ett sommarkort som jag vann en tävling med hos Stämpelfabriken!
Gick och sög länge på detta kort, hade en idé, men den var inte helt klar.
Utgick tillsist från ett ramkort som jag utvecklade lite.
6. Ett vårligt/somrigt gratulationskort
Tesa är en inspirationskälla - en vikning som kommer från henne och som jag har testat ett par gånger...
Fiffigt och finurligt samt ett papper som jag gillar.


7. Mer gratulationskort, denna gång åter till en kollega.
Stafflikort - finns att finna i de flesta bloggar.
Detta kort är i storlek 10x10 cm som hopvikt
Storleken , färgkombiniationerna (födelsedag i februari = vinterfärger), enkelt men äändå en hel del dekorationer som inte tar över.

8. Bröllopskortet till samma kollega som kortet ovanför.
Det blev väldigt glittrigt och silvrigt, men jag tycker att jag lyckades med att få till det.



9. Gratulationskortet till kusinen.
Det blev ett "Spring-card" med en lite ficka på baksidan för att hålla pengarna på plats...
Även detta är en vikning som jag gillar , som det blivit en del av, men dock inte på ett tag.

10.Ett väldigt enkelt kort, där jag lekte med lite effekter med hjälp av stämplar, stans, band och en blomsterpinne

Det var inte lätt att plocka ut dessa kort. Finns fler som jag gillar väldigt mycket, men de finns till beskådning i bloggen...
Återkommer med en topp-10-lista på andra alster som inte är kort.
Vill du titta på min sammanställning för 2009 ska du titta här och för 2008 tittar du här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar