måndag 29 november 2010

Vinter - brasvärme och ljus

Ute är det värsta vintervädret. Det är väldigt vitt och fint - blir ett härligt ljus på kvällarna nu.
Vi är bara i november, och ändå är det som värst redan! All denna snö och vind på det gör att det inte blir så roligt... Men jag håller med att den är fin om den bara ligger på sin plats och gnistrar!
Idag har det skottats på gatan och jag försökte mig på trottoaren igår (60 cm djup snö är ingen höjdare att skotta i - har ingen vana direkt!!). Det arbetet var lite ogjort på sina ställen efter att plogarna gått fram...

En stor fördel är i alla fall att det känns helt ok att sätta sig framför brasan och njuta. Vilken invenstering den är!! Används flitigt...

Igår blev det inköp av en helt underbar pläd. Har fotograferat den, men den kommer inte till sin rätt. Den är mjuk, gosig och så är det lite tyngd i den, så den faller på plats och värmer perfekt. Här är två bilder på den, varav en närbild som visar båda sidor:




Nu till något pysslat!
Gillar ju dessa ljuskort som man hittar hos de flesta, särskilt nu vid juletid. Här är ytterligare ett, där jag använt ett helt underbart papper från Kaisercraft - "Winter wonderland". Det är fram och baksida på pappret som syns på kortet. Vilken tur jag köpte ett par stycken...

Texten på sidan

Håller på med julkorten till julkortsutmaningen hos Magdas (se tidigare inlägg).
Återkommer snart med ytterligare kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar