lördag 12 juni 2010

Gratulationer i ett boxkort

Får ibland förfrågan om jag skulle vilja / kunna göra ett kort som de ska ge bort eller skicka iväg - så himlans roligt!!
Kan tycka att det kan vara svårt att veta vilken modell på kort som är mest passande när man inte känner mottagaren - är det någon mer som känner igen sig?

Tycker att jag har en hel del olika varianter på kortmodeller att välja mellan, vilket också kan göra det lite svårt att bestämma vilken modell jag vill göra.
Kommit på mig själv att det är lätt att fastna för en modell, men har på sista tiden försökt att variera mig...

Här är ett kort som jag fick en beställning på (ett gratulationskort), och denna gång blev det ett boxkort.
Tillhör du till dem som brukar besöka bloggen, har du märkt min fallenhet för färgen grön, så detta papper tillhör mina favoriter. Tycker att det blir vårligt/somrigt...
...då är det väl klart att man ska ha med lite prästkragsliknande blommor!

Innuti har jag valt att ta upp papprets baksidemönster på tjejens klänning (var lite att klipp och klistra...)
Baksidan

3 kommentarer:

  1. VIlket superfint boxkort du gjort!
    En sådan vikning har jag nog inte sett någon annan stans. Finns det en tutorial på den?
    Jag får väl i värsta fall googla på det.

    Tack för inspirationen!
    Och kavajkortet var ju helt fantasiskt!
    Även den skulle jag vilja testa på att göra :D

    KRAM Petra

    SvaraRadera
  2. Helt fantastiskt fint var detta! Jag har ju bara ett halvhjärtat försök till ett boxkort, sen har jag inte testat igen, får lov att göra det tror jag...
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Kul att se att du gillade boxkorten:) De är jättefina allihop.
    Kram Tesa

    SvaraRadera