måndag 4 januari 2010

Favoriter 2009 - gott och blandat

Då har jag gått genom det altrade också. Tänkte att jag skulle välja ut några favoriter även här. Dock blev detta efter att jag hade varit ute på en lite bloggrunda, så plötsligt kändes mina alster
inte så speciella....
När jag tittade på dem igen så kom jag fram till att det är väldigt mycket känslor involverade, tankar och idéer man haft när man gjort dem, kopplingar till personerna de varit till och deras reaktioner - ja det blev några favoriter även här och de kommer inte i någon speciell ordning.

Här är de:

En liten ryggsäck, som kanske inte riktigt fick den perfekta stängningen, men blev väldigt söt i mitt tycke

Lådor och askar gillar jag väldigt mycket då de är så användbara.
De var självklara till dotterns tack-och-jul-present till förskolepersonalen

Jag gjorde några blockomslag - enkelt och lite roligare att ha liggandes på skrivbordet än bara ett block...

BIA:n har jobbat lite i år (saknar den då den är nerpackad pga platsbrist just nu...).
Gjorde en fotokub till mormor på barnbarnen som blev väldigt uppskattad.

Jag har en idébok som jag gjorde för att samla lite allt möjligt när det gäller mitt scrappande. Den har sin självklara plats i min toto-bag.
Jag har varit så nöjd med denna och fått positiva kommentarer från mina scrapvänner att jag fktiskt här på slutat av året gjorde två och gav bort till just två av dem som jag scrappar tillsamans med...


Klart man måste hålla kolla på alla adresser när man är en kortmakare - så detta blev skapat när den gamla la ner...
Är jag riktigt nöjd med


Min almanacka för det gångna året


Dottern hade aldrig papper när hon ville rita, "lånade" mina. Beundrare stämplarna och alla banden. Denna bar hon med sig under mycket lång tid i en av sina handväskor som hon envisas med att släpa på. Den är idag väldigt sliten och skamfilad, men varit enormt omtyckt av både dotter och mor (perfekt att ha med när man skulle bort...)


Har gjort många bokmärken under det gångna året. Blev av två olika modeller:


Fikat en del hos svärmor och då är det te som gäller (jag dricker inte kaffe). Sponsrade med lite påsar - Lite roligt att ge bort det i denna förpackning.


Till sist (jag vet det blir ju 11!!!)
I våras gjorde jag två påsar i fleece till barnen som var tänkt som åkpåsar - har även använts som sovsäck. Dubbelt fleecetyg, vänbara och mycekt enkla att göra (är inte så förtjust i mönster samt det ska gå fort...)
Så använbara!
MYCKET uppskattade nu när det plötsligt blev kalt till och med här nere i södra Skåne!

Då var det väl klart med det gamla -
vi lämnar 2009 bakom oss och blickar fram mot nya utmaningar, idéer och trevliga scrappstunder med kära vänner!

2 kommentarer:

  1. Jättefina saker du skapat!
    Pekar även *neråt*
    Kram Tesa

    SvaraRadera
  2. Många härliga saker du har gjort under 2009, alter så väll som kort.
    Kram Sofie

    SvaraRadera