måndag 3 augusti 2009

Utmaning DDC # 23 med instruktioner

På Double Dutch är det följande utmaning som gäller fram till 9 augusti:

"For this new challenge we would like you to make a Gift Card Holder. This challenge is set by DT member Janneke, and here is her description:"
* Cut a 23 x 9 cm strip of cardstock.
* Score the strip at 7,3 and 17 cm.
* Round the top of the strip with the aid of a Coluzzle template or similar.
* Stick double-sided tape on the sides of the short flap and stick it to the card, this is where you put the gift card.
* Decorate the card as you wish.

Klicka här för mer information.
Jag gjorde ungefär så där och så här blev mitt gratulationskort som är sommarinspirerat:
Framsidan När man öppnar det (stängs med magnetlås) ser det ut så här:
Tagen som är instucken, har jag själv gjort med hjälp av olika papper, kantstans (Martha Stewart), stämplar (HeroArt) samt band.
Vänder man på tagen är det här jag skrev min hälsning...

Håller på att sortera och städa ut lite. Ikväll var det dags för vår skogaderob, där jag och min man ha de flesta skorna. De plockades fram och sorterades. Här är en bild och då är detta bara våra skor inte barnens. Någon som kan gissa hur många skor det blev?
Är väldigt förtjust i ordning, så jag vill gärna ha de flesta skorna prydligt på plats, de flesta i låda med foto (så man ser vad som ligger i). Har en del sådana kartonger - syns till höger i bild. Fler är på gång...

Ha det bra och hoppas ni får en bra vecka!

8 kommentarer:

  1. Jättefint kort! Så somrigt och så gillar jag hur du gjort med vikningen där fötterna liksom "dinglar" fritt! :)

    Tack gulliga du för awarden, det värmer så gott!

    Jag har något jag tänker skicka till dig så om du är nyfiken så måste jag få din adress ;) Maila mig på jakobssontina@gmail.com

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hahaha.... glömde gissa på antalet skor! Det måste vara minst 98 par!

    Kramiz

    SvaraRadera
  3. OOOH vilket underbart kort :D
    Och JISSES vad skor!!!
    Du är ju lika sko´oholic som jag *skrattar*
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Undrar om du gått ut med INFO om Skurupsträffen. Kan väl vara ok att göra det till alla som var med från början.
    Carina

    SvaraRadera
  5. Hejsan!

    Åh vad jag gillar din blogg med så härlig blandning!

    Fick viskas att det var träff på gång....är man bjuden/välkommen?

    Kram Anki

    SvaraRadera
  6. What a great giftcard holder ;0)

    Thanks for joining us at DDC this week.

    Janneke X

    SvaraRadera
  7. När jag såg ditt gulligt somriga kort här blev jag så inspirerad att jag vara tvungen att delta också :)
    Tack för inspirationen!
    Kramisar
    L8
    PS Jag fick det till 99 par skor ;) hihi

    SvaraRadera