tisdag 23 december 2008

Förkylning, lillejulafton och julklappsinslagning

Blir det någon snö till imorgon???
(Brukar inte komma förrän i januari-februari...)

Kanske inte det som jag har i tankarna just nu. Tycker mest synd om mig själv för till fället - har fått en lite förtidig julklapp som jag INTE är så glad i.... En ordentlig förkylning!!!
Får beklaga mig lite först:
Är sällan (nästan aldrig) sjuk, så jag tycker det är hemskt!!!
Huvudet känns som en uppblåst men fylld jätteballong näsan rinner, hes och torrhosta. Igårkväll hade jag så ont i vänster sida att armen domnade och en malande känsla från skuldra/axel som spred sig lngs med nacke upp i huvud och ner mot svanken. Blev rätt orolig - ringde sjukvårdsrådgivning som skickade mig till akuten!!

Väl på plats togs en massa tester - resultatet? Ja det var inga proppar i alla fall (pust!!) Troligen är det det stora livet i mig som trycker så på mina organ att de skickar impulser till olika ställen i kroppen (trodde inte att det kunde bli så koncentrerat till en sida eller så ihållande).
Sköterskan och läkaren påpekade att jag var väldigt frisk, förutom min ordentliga förkylning - alla prover var väldigt bra - tryck, syresättning, EKG, temp mm.
Kände mig som en man - när min man blir sjuk är han väldigt ynklig och håller på att dööö. Med de testresultat jag hade, så kanske man inte ska beklaga sig över förkylningen. Till saken hör att han (min man alltså) också är förkyld, men han ligger väldigt lågt med detta..

Vi kunde tacksamt konstater idag att vi är glada att vi inte ska fira jul hemma i år.
Mycket som skulle gjorts har inte hunnits med, vi gjorde de sista julklappsinköpen idag och i kväll gjorde jag klart ettiketterna till julklapparna (som jag slår in) och håller egentligen på med att slå in julklapparna nu (de andra ligger och sover).

Så här blev mina ettiketer:
är är några andra varianter:
Tänkte även fotografera julklapparna, för att visa hur ettiketterna blev på paketen, men kameran la ner...

Hur som helst:
Jag önskar er alla en riktigt skön jul.

1 kommentar: