onsdag 12 november 2008

Tändsticksaskar

Nu har jag även prövat på att göra två tändsticksaskar. Samma grundidé men olika färgkombinationer. En har jag tagit med till jobb...


När det gäller mina ettiketter om att alsterna är handgjorda av mig, gjorde jag den i word.
En förenklad beskrivning av hur jag gick till väga:
Formen ligger som standardfigur som man kan infoga.
Sen infogade jag en textruta i ettiketten där jag skrev min text. (Tog bort linjerna kring textrutan. )
Sist infogade jag en bild som jag formaterade. I layouten kan man välja hur man vill att bilden ska vara placerad. (Figursättning och sedan väljer man "framför text").
Detta blir en ettikett. Jag valde sedan att kopiera alla moment (figut, textruta och bild) så många gånger som jag ville ha ettiketter. Lite pilligt...
Jag vet inte om detta är det mest smidiga sättet, men jag tyckte att det fungerade rätt bra och blev nöjd med dem..

Ni som vill testa göra egna, hoppas ni förstår beskrivningen... - Lycka till!!

2 kommentarer:

  1. Det går inte att uttrycka i ord så fina alla dina kort är.

    Kram
    Vibbe

    SvaraRadera
  2. ursäkta men här skulle ju kommentaren på dina fina kort komma och det jag skrev först skulle tillhöra julkorten.
    Kram
    Vibbe

    SvaraRadera