fredag 21 november 2008

Snö och ett julkort med instruktioner!!

Helt plötsligt är trädgården finklädd i vinterskrud...
Fint, men jag tycker att det är lite väl tidigt. Fördelen är att det lyser upp i höstmörkret, men snö - nu?? - här nere????
Nu är det dokumenterat i alla fall, årets första snö som föll och låg kvar lite...

Och så julkortet som jag gjort. Var ju tvungen att testa på ett "folded card"
På fliken längst bak har jag bara låtit pappret vara som det är - det är ju både juligt och snöigt (som idag).
Mellanfliken är granar som jag lagt på lite limglitter och sedan glazat
Yttersta fliken har jag sammetsband (Panduro) samt en dekoration "Handmade Tags"från Scrapbooking.

Mallen till kortet:
Jag utgick från 6"x12" och vek enligt följande:
Bilden på mallen för vikningen kommer från Scrapparazzis Design Teams inspirationsblogg, för där kom jag ihåg att jag sett den senast...

När jag om hem idag låg där förresten lite jul-hÄnglar och väntade på mig...
Kommer kanske till att stämpla lite i helgen...!?

2 kommentarer:

  1. WOW,måste prova! Det är jättefint! De är sååå söta hÄnglarna ,jag har ett gäng! trevlig helg Kram suz

    SvaraRadera
  2. Det ser fint och snyggt ut måste bara prova:)

    SvaraRadera