onsdag 1 oktober 2008

Ett vinterkort

Gjorde ännu ett inspirationskort när jag ändå var i farten...
Sophisticated Frost från Designer Paper är ju bara helt underbart papper. Fick en idé om att göra det som en stjärna och någon figur tittar ut eller något.

Men hjälp av en vintrig stämpel från Penny Black, lite stjärnbrads samt
pappret som jag försökte få stjärnlikt, blev mitt vinterkort så här:
En närmare bild på den färglagda stämpeln. Har lagt till lite extra snöflingor även på den lilla musen för att få en tydligare känsla av att det snöar...
Även på detta kort valde jag att göra en ettikett med hjälp av en stämpel
samt text om att det är handgjort och min "signatur".

Har ännu inte använt min Bind-it-all (BIA), men har en del tankar på ett julalbum eller julbok. Skriver ner tankar i min inspirations och idébok. Kanske ska man göra även en sådan???
Hmmm...
När det gäller vikkorten som finns lite längre ner (med en "diamant" längst fram har jag fått en länk av Landstoken till hennes sida där hon i sin tur hänvisar vidare till
http://www.youtube.com/watch?v=hkDfbyHXKvY
Här ser du hur man gör - alltså jätteskoj och relativt enkelt att knåpa ihop.

Ha en skön avslutning på veckan!

7 kommentarer:

  1. Läckert kort! Vikningen är väldigt dekorativ.

    SvaraRadera
  2. Nää, vilka fina kort. Helt otroligt hur du kommer på allt detta. Mycket vackert!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Å vilket fint kort =D Helsnygg vikning!!

    Kram!
    Malin

    SvaraRadera
  4. O, detta var verkligen jättesnyggt med vikningen.... Liftvarning!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. oj oj oj... liftvarning!
    Tack för inspirationen... =)

    SvaraRadera
  6. Hejhej! Nu har jag liftat detta, tack snälla för den fina idén!Jag har även lagt till dig i mina länkar, tror jag skulle ha gjort detta för länge sen, men nu hittar jag lättare till dig i alla fall!!!
    Kram!

    SvaraRadera